مقدمه ای بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
نوشته شده توسط : صنعت کده

سئو در محتوای وب سایت

سئو محتوایی بحث مهمی است. شما می خواهید محتوایی بنویسید که برای مخاطبان شما ارزشمند و جذاب باشد. جدا از ماهیت موضوعی محتوا، نحوه قالب بندی صفحات وب خود می تواند بر نحوه هضم محتوای شما توسط ربات های موتور جستجو و سئو تأثیر بگذارد.

هر صفحه وبی که ایجاد می کنید باید دارای یک عنوان قابل تامل باشد تا توجه خواننده را به خود جلب کند و همچنین باید شامل کلمه یا عبارتی باشد که صفحه وب پوشش می دهد باشد که برای سئو مهم است. سایر قالب‌بندی‌های بدنه، مانند پررنگ کردن کلمات کلیدی یا عبارات خاص، می‌تواند به تاکید بر اهمیت عباراتی که برای آنها بهینه‌سازی سئو می‌کنید کمک کند.

سئو ساختار URL

ساختار واقعی URL وب سایت شما می تواند بر توانایی موتورهای جستجو برای فهرست بندی و درک محتوای وب سایت شما و سئو تأثیر بگذارد. انتخاب ساختار URL سازمان یافته تر بیشترین تأثیر را خواهد داشت. برخی از نرم افزارهای ایجاد وب سایت اعداد و کد دلخواه را در URL وارد می کنند.

اگرچه این ممکن است برای نرم افزار بهینه باشد، اما هیچ هدف دیگری ندارد. اگر می‌توانید URL را طوری ویرایش کنید که عنوان صفحه وب خود را درج کند، باید این کار را انجام دهید. در واقع، برخی از نرم افزارهای ایجاد وب سایت، مانند HubSpot، به طور خودکار URL هایی را بر اساس محتوای صفحه وب شما ایجاد می کنند تا این مشکل را از بین ببرند.

سئو تصاویر

هیچ چیز بدتر از فرود در یک صفحه وب و مواجهه با کوه هایی از متن نیست. تصاویر نه تنها راهی عالی برای جدا کردن بخش‌های متن هستند، بلکه به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با سئو موتورهای جستجو نیز عمل می‌کنند.

از آنجایی که موتورهای جستجو نمی توانند با اسکن کردن آن تصویر را تشخیص دهند، در دو مکان به دنبال سرنخ می گردند. هر عکسی که در وب سایت خود آپلود می کنید یک نام فایل خواهد داشت. هنگامی که تصویر در وب سایت شما درج می شود، نام فایل تصویر در واقع در کد منبع وب سایت شما یا HTML قرار می گیرد.

از آنجایی که موتورهای جستجو و سئو کد وب سایت شما را اسکن می کنند، باید از نام فایل هایی که تصویر را توصیف می کنند استفاده کنید. برای مثال، «red tennis-shoesvelcro.jpg» بسیار مفیدتر از «pic12345.jpg» است. علاوه بر این، می‌توانید با قرار دادن برچسب‌های alt بر روی تمام تصاویر وب‌سایت خود، به موتورهای جستجو و سئو کمک بیشتری کنید. تگ‌های Alt قطعه‌های کوتاهی از کد هستند که به شما این امکان را می‌دهند که هر عکس را در سایت خود با یک متن کوتاه تگ کنید.

هدف یک موتور جستجو

هدف سئو بهبود نمایش وب سایت ما در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو. اما هدف یک موتور جستجو چیست؟

1.                نمایه سازی

از طریق پیوندها، ربات‌های خودکار موتورهای جستجو به نام «خزنده‌ها» یا «عنکبوت‌ها» می‌توانند به میلیاردها سند متصل به هم دسترسی پیدا کنند. هنگامی که موتورها این صفحات را پیدا کردند، کد را رمزگشایی کرده و قطعات منتخب را در هارد دیسک های عظیم ذخیره می کنند تا بعداً فراخوانی شوند. که با سئو ارتباط دارد.

  1. بازیابی پاسخ ها

هنگامی که شما یک جستجو را انجام می دهید، موتورهای جستجو میلیاردها سند ذخیره شده را جستجو می کنند و دو کار را انجام می دهند – اول، نتایجی را که مرتبط ترین با درخواست شما هستند را برمی گرداند و دوم، آن نتایج را به ترتیب اهمیت درک شده رتبه بندی می کند. و همچنین با سئو ارتباط مستقیم دارد.





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: